Άδοξο τέλος για την DJ του ΟΑΣΑ: Διαλύθηκε η σύμβαση λόγω ΑΕΠΙ

Επιτρέψτε μας να ξεκινήσουμε αυτό το άρθρο με ένα «εμείς τα λέγαμε»…

Άδοξο τέλος είχε λοιπόν η συνεργασία του ΟΑΣΑ με τη μουσική επιμελήτρια που θα επέλεγε τραγούδια του έντεχνου και κλασικού ρεπερτορίου. Όπως αναφέρει το capital.gr, η σύμβαση ύψους 3.900 ευρώ λύθηκε αζημίως και η dj δεν εκτέλεσε ποτέ το έργο της. Αιτία ήταν τα πνευματικά δικαιώματα που θα έπρεπε να καταβάλει ο ΟΑΣΑ για τη μουσική, καθώς η ΑΕΠΙ απαιτούσε ποσό ύψους 300.000 ευρώ ετησίως!

Ο ΟΑΣΑ δεν κάνει όμως πίσω, καθώς σύμφωνα με απάντηση του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΑ Ιωάννης Σκουμπούρη σε ερώτηση στη Βουλή, ο οργανισμός βρίσκεται σε διαδικασία επιλογής μουσικής με τα ίδια μέσα. Το τι ακριβώς σημαίνει αυτό, μένει να το δούμε…

Η υπόθεση της μουσικής επιμελήτριας του ΟΑΣΑ που έφτασε μέχρι και τη Βουλή, βγήκε στο φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά τον περασμένο Σεπτέμβριο μέσα από το Athens Transport. Ο ΟΑΣΑ αποφάσισε να αναθέσει σε εξωτερικό συνεργάτη (με προϋπηρεσία ως ηγετικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ στα βόρεια προάστια) την επιλογή έντεχνης και κλασικής μουσικής η οποία θα ακούγεται εντός των Λεωφορείων και Τρόλεϊ της Αθήνας. Εκτός από χρέη DJ, η συγκεκριμένη συνεργάτις του ΟΑΣΑ θα αναλάμβανε και το σχεδιασμό και προετοιμασία προγραμμάτων και άλλων μουσικών εκδηλώσεων/δράσεων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Το κόστος των υπηρεσιών αυτών που θα προσέφερε η μουσική επιμελήτρια ανερχόταν σε 3.900 ευρώ και το έργο θα ολοκληρωνόταν ως τις 30 Δεκεμβρίου 2016.

Πριν φτάσει η υπόθεση στη Βουλή υπήρξε και νέο follow up τον περασμένο μήνα μέσα από αυτό το blog, όταν θέσαμε ερωτήματα για το τι τελικά συνέβη με τη μουσική επιμελήτρια, θίγοντας και το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων που ενδεχομένως θα έπρεπε να καταβάλει ο ΟΑΣΑ.

Είναι απορίας άξιο το γιατί ο ΟΑΣΑ δεν συνειδητοποίησε από την πρώτη στιγμή τι προβλήματα θα προέκυπταν μέσα από μία πρωτοβουλία προφανώς χωρίς κανένα σχεδιασμό και μελέτη.

Τέλος, ας θέσουμε και ένα ρητορικό ερώτημα, ευλογώντας παράλληλα και τα γένια μας: Αν δεν υπήρχε το Athens Transport να αναδείξει το θέμα και να επιμείνει μήνες αργότερα, η υπόθεση θα έφτανε ποτέ στη Βουλή έχοντας αυτή την κατάληξη ή τα λεφτά θα δίνονταν για μία τελικά άχρηστη υπηρεσία χωρίς να το πάρει κανείς είδηση;

Δείτε επίσης:

  • Γιώργος

    Η ιστορία με την μουσική στα μέσα μεταφοράς είχε πρωτοξεκινήσει από προηγούμενες κυβερνήσεις όταν έβαλαν κλασική μουσική και μουσικά κομμάτια στους σταθμούς αναμονής του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (γραμμή 1 του μετρό). Θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κάποιος να απαντήσει, αν ο ΟΑΣΑ πληρώνει πνευματικά δικαιώματα προς την ΑΕΠΙ για την κλασσική μουσική που ακούμε μερικές φορές στους σταθμούς αναμονής του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου. Αν πληρώνει τότε ποιο είναι αυτό το ποσό ετησίως, Αν δεν πληρώνει τότε γιατί δεν αναπαράγουν ακριβώς τα ίδια μουσικά κομμάτια για το οποία δεν ζητά πνευματικά δικαιώματα η ΑΕΠΙ από το μετρό και στα λεωφορεία και τα τρόλλεϋ;

    • ntgikos

      δεν υφιστανται δικαιωματα σε τοσο παλια κομματια.
      δεν παιζουν στα λεωφ και τρολ γιατι προφανως, προφανεστατα, οδηγοι κ επιβατες σε αυτα ειναι/ειμαστε πιο λαικα αγορια και κοριτσα

      • Γιώργος

        Το κόστος του ενιαίου εισιτηρίου χρονικής ισχύος 90 λεπτών και της ενιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών οποιασδήποτε χρονικής διάρκειας (μηνός, τριμήνου ,ετήσιας) είναι ακριβώς το ίδιο στο μετρό, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Σχεδόν οι ίδιοι επιβάτες χρησιμοποιούν συνδυαστικά τα διαφορετικά μέσα μεταφοράς μέσω μετεπιβιβάσεων από το ένα μέσο μεταφοράς στο άλλο. Οι κοινωνικοοικονομικές τάξεις που χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς δεν διαφοροποιούνται σημαντικά μεταξύ του ενός μέσου μεταφοράς και του άλλου. Η εργατική τάξη (και οι άνεργοι) ως επί το πλείστον
        χρησιμοποιεί λεωφορεία και τρόλεϊ, η εργατική τάξη (και οι άνεργοι)
        χρησιμοποιεί μετρό και ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Οι κεφαλαιοκράτες έχουνε δικά τους αυτοκίνητα- ιδιόκτητα – και κυρίως χρησιμοποιούν αυτά και όχι μέσα μαζικής μεταφοράς Άρα είναι ακατανόητο για ποιον λόγο δεν αναπαράγουν τα ίδια παλαιά μουσικά κομμάτια και στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ.

        • ntgikos

          αστειευόμουν!